مرجع تخصصی ایران
دانلود|بازی|فیلم|موسیقی|عكس|طنز|
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


دانلود|بازی|فیلم|موسیقی|عكس|طنز|

مدیر وبلاگ :محمد
مطالب اخیر
نظرسنجی
سرشماری: استقلالیا بیشترن یا پرسپولیسی ها ؟



نخستین دستاورد استفاده از فناوری تابش از پشت در نمایشگرهای LED کاربری نرم‌افزارها و برنامه‌های هوشمند و سه‌بعدی بود که البته این دستاورد آغاز راهی طولانی در پیشرفت نمایشگرها و به‌خصوص تلویزیون‌های آینده است. با ظهور فناوری‌های نوین در ساخت تلویزیون، این محصول پر مخاطب در دهه آینده بزرگ‌تر، شفاف‌تر، دوستدار محیط زیست و البته با قابلیت‌های بیشتر به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فناوران، بنابر اظهارنظر مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت ال‌جی: پیشرفت‌های دهه پیش رو از تغییراتی که در ۱۰ سال گذشته در تلویزیون‌ها رخ داده برای مردم اعجاب‌آورتر است. مهم نیست که تلویزیون‌های بزرگ OLED یا نمایشگرهای سه‌بعدی بدون شیشه را مدنظر داشته باشیم، سرگرمی‌های خانگی آینده بسیار تعاملی‌تر بوده و مصرف‌کنندگان را به فعالیت و شرکت در برنامه‌ها ترغیب خواهند کرد. برای توضیح بیشتر با تلویزیون‌های OLED آغاز می‌کنیم:

تلویزیون‌های با فناوری دیودهای نورانی زیستی (OLED)

OLED فناوری که در ابعاد دلنشینی نازک می‌شود، وضوح تصویر فوق‌العاده بالایی دارد و رنگ‌ها را مانند جوهر بر تصویر می‌گستراند اما به طرز‌ وحشت‌انگیزی گران است! شرکت لوازم خانگی ال‌جی تنها تولید‌کننده‌ای است که مدلی حدودا اقتصادی را از تلویزیون‌های او ال‌ای‌دی با قیمت یکهزار و ۵۰۰ دلار و در ابعاد ۱۵ اینچ به بازار عرضه کرده است و البته شرکت سونی برای اینکه از قافله جا نمانده باشد یک نمونه به عنوان طرح آینده برای بازار طراحی کرده که چند سالی است هنوز نتوانسته آن را برای تولید انبوه، اقتصادی کند.

گیتر می‌افزاید: واضح است که کیفیت تصویر و کم مصرف بودن این تلویزیون‌ها در کنار طراحی بسیار نازک آنها مزیتی است که این محصولات را با استقبال عمومی روبه‌رو خواهد کرد اما شرکت ال‌جی قصد دارد در سال ۲۰۱۲ با عرضه یک نمونه تلویزیون بزرگ به بازار نحوه برخورد مصرف‌کنندگان با این محصول را بسنجد. هم‌اکنون مدل ۳۱EL9500 از ال‌جی با ابعاد ۳۱ اینچ و قیمت ۶هزار دلار در بازار موجود است و مدل سال ۲۰۱۲ آن در ابعاد ۵۵ اینچ ارایه خواهد شد و این آغاز عصر OLED خواهد بود. پال گری، سرپرست تیم تحقیقات بازار تلویزیون اروپا در زمینه نمایشگرها معتقد است OLED  زمینه‌ای در تولید تلویزیون است که دو برند بزرگ در این عرصه به آن وارد شده‌اند تا رقابت را برای همتایان خود سخت‌تر کنند و البته نازک‌تر بودن این نسل تازه از نمایشگرها که به ۵ میلی‌متر قطر دست‌یافته‌اند در برابر ۸ میلی‌متر قطر تلویزیون‌های ال‌سی‌دی فعلی تفاوت چشمگیری برای جذب بازار مصرف نخواهد بود.

وی همچنین این تفاوت قطر را مزیتی بسیار شکننده می‌داند که امکان غلبه بر آن توسط تولید‌کنندگان ال‌سی‌دی وجود دارد و البته یادآور می‌شود که OLED فناوری نوپایی است که بسیار گران است و امکانات و زیرساخت‌های تولید انبوه آن هنوز فراهم نشده است. اینکه آیا OLED خواهد توانست فناوری LCD را پشت‌سر بگذارد هنوز قابل پیش‌بینی نیست اما نباید از خاطر برد که در سال ۲۰۰۷ توشیبا فناوری تازه‌ای را با عنوان EED به بازار عرضه کرد که در بدو ورود از آن با عنوان تلویزیون‌های نازک آینده نام برده می‌شد اما دیگر خبری از ادامه کار نشد و این فناوری به‌دست فراموشی سپرده شد.

آیا مدل  ۱۵EL9500 ال‌جی نماینده فناوری پیش‌ رو است؟

این واقعیت که بخش زیادی از تولیدات تلویزیون برندهای بزرگ در سال ۲۰۱۱ متعلق به دسته زیر ۴۰ اینچ بوده ثابت می‌کند که تولید تازه در این ابعاد چندان سودآور نباشد و از طرفی تمایل شدید مصرف‌کنندگان به بزرگ‌تر شدن ابعاد نمایشگر خود هر دو تولید کنندگان بزرگ بازار را به سوی تولید تلویزیون‌های تازه با ابعاد بالاتر از ۴۰ اینچ تشویق می‌کند. برخی محققان و فعالان بازار رسانه معتقدند تلویزیون‌های آینده در ابعاد بزرگ‌تر و با قطر کوچک به همراه متعلقات نسبتا کوچک‌تری (مانند سینمای خانگی) به بازار خواهند آمد و در میان مصرف‌کنندگان جا باز خواهند کرد اما برخی از مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ، محدوده بزرگ‌تر شدن تلویزیون‌ها را اندک و فقط بین ۵ تا ۱۰ اینچ می‌دانند چرا که خارج از دنیای فناوری ساخت، مصرف‌کنندگان با کمبود فضای اتاق نشیمن هم روبه‌رو هستند که خود محدودیتی قابل‌توجه است. این محدودیت اخیر در اروپا و آسیا که امروزه ابعاد ۵۰ اینچ در آنها رایج شده بیشتر نمود خواهد داشت.

ارتباطات و تلویزیون

تولیدات تازه بازار شاید با عنوان تجاری تلویزیون هوشمند عرضه شوند اما روش‌های متداول خبرگزاری‌های ورزشی آنلاین به‌زودی مانند دایناسورها منقرض می‌شود و باید جای خود را به ارتباطات رسانه‌ای اینترنتی بدهند. مردم دهه آینده به عقیده بسیاری از متخصصان علوم رسانه‌ای اخبار و برنامه‌ها را بر روی گوشی‌های تلفن همراه و یا دیگر وسایل دستی شخصی دریافت خواهند کرد و درنتیجه حساسیت کمتری نسبت به نحوه دریافت یا ایستگاه تلویزیونی مورد نظر خود خواهند داشت.

هم‌اکنون شرکت اپل درحال تجربه وسیله‌ای تازه به نام AirPlay-type است که با شبکه تلویزیونی اپل کار می‌کند و برای پخش فایل‌های صوتی دیگر نیز همسان‌سازی شده است. گفته می‌شود فناوری این وسیله به‌زودی انواع متداول تلویزیون را منقضی کرده و جایگزین آنها می‌شود. از سوی دیگر تعداد زیادی وسایل جانبی که به تلویزیون متصل می‌شوند و شبکه‌های پولی و رایگان دریافت برنامه از علت‌هایی است که تلویزیون‌های آینده را به‌سوی هوشمند شدن واقعی سوق خواهد داد.





نوع مطلب : مــقــالــه، علمی، 
برچسب ها : tv، TV، LG، OLED،
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه 1390/08/15





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
Seo Monitor


آگهی بهترین وبلاگ

 بهترین وبلاگ
قالب وبلاگ قالب بلاگفا
Sponsored by : وبلاگ

تبادل لینک
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات